|
Na labské vodní cestě,
která má mezinárodní statut, je v současné době provozován úsek od státních
hranic do Chvaletic. Nutnou podmínkou pro realizaci přístavní dopravně
logistické zóny v Pardubicích je splavnění 23 km dlouhého úseku Chvaletice
– Pardubice. Tak budou Pardubice přímo napojeny nejen na významný námořní
přístav Hamburk, ale také na celou síť evropských vodních cest.
Podpora splavnění Labe a realizace navazující přístavní dopravně logistické
zóny jsou důvody, které vedly koncem roku 1994 k založení akciové společnosti
Přístav Pardubice.
Dopravní centrum připravované akciovou společností Přístav Pardubice a
realizace splavnění Labe prostřednictvím ředitelství vodních cest jsou
spolu velmi úzce koordinované projekty. Zájem ministerstva dopravy a spojů
ČR (prostřednictvím ředitelství vodních cest) na započetí přípravných
prací již v letošním roce se odráží v návrhu rozvoje dopravních sítí v
ČR do roku 2010. V části týkající se rozvoje infrastruktury vodní dopravy
ministerstvo předpokládá dokončení splavnění Labe do Pardubic v termínu
do roku 2002.
Přístavní dopravně logistické centrum v Pardubicích by se v blízké budoucnosti
mělo stát součástí sítě logistických center nejen v ČR, ale i v Evropě.
Mezi podpůrné argumenty pro umístění centra do Pardubic patří mimo jiné
napojení na evropskou síť vodních cest, napojení na tranzitní železniční
koridor či připravované napojení Pardubic na dálniční síť ČR. K dalším
důvodům patří možnost územního rozvoje zóny podpora projektu na úrovni
státní správy, optimální vzdálenost na mezinárodní veřejné letiště (EBA)
a nezanedbatelný je i ekologický přínos pro životní prostředí.
|
|